sobota, 25 maja 2013

zupa pomidorowa z ciecierzycą

Zupka ta "chodziła" za mną kilka tygodni zanim rzeczywiście postanowiłam ją spróbować. Po pierwsze lane kluski, których jeszcze do niedawna nie byłam w stanie tolerować poza wersją tradycyjna z boczkiem i cebulką, poza tym ciecierzyca, która była dla mnie czymś zupełnie nowym. Próbowałam zdefiniować M. jak smakuje to nasiono i najbliższe smakiem wg mnie jest groch i fasola. Dlaczego ciecierzyca? Ponieważ staramy się w domu wprowadzać zmiany i urozmaicenia w diecie - wyznacznikiem tego jest spora ilość nowo zakupionych przypraw i wszelkiego rodzaju kasz, ryżów, fasoli co zapewne będzie się dało zauważyć w kolejnych przepisach. 




Składniki na zupę: 

*ok. 200 g ciecierzycy 
* 5 łyżeczek koncentratu pomidorowego
* 1,5 l rosołu
ząbek czosnku 
* sól, płatki chilli (lub mielone), pół łyżeczki suszonego tymianku
* oliwa z oliwek
składniki na kluski: 1 jajo, 3 łyżki rozmrożonego, rozdrobnionego szpinaku, szczypta soli, ok. 1 szklanki mąki

Ciecierzycę przygotować dzień wcześniej zamaczając w podwójnej ilości wody (na co najmniej 12 godz.) W tej samej wodzie lekko osolonej gotować przez ok. 40 min. do miękkości.
Czosnek obrać, posiekać, wrzucić na rozgrzaną oliwę, dodać odcedzoną ciecierzycę i tymianek, Chwilę smażyć i wrzucić do gotującego się rosołu. Dodać koncentrat, przyprawy, ewentualnie zaciągnąć śmietaną.
Składniki na kluski połączyć w garnuszku. Ciasto powinno być gęste. małą łyżeczką nakładać kluski do wrzącej osolonej wody i gotować 3 minuty. Odcedzić, przelać zimna wodą i podawać z przygotowaną wcześniej zupą.

Smacznego!

A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz