środa, 10 kwietnia 2013

Sałatka z rucoli

Skoro moja mała siostra nie może od paru tygodni zebrać się w sobie postanowiłam ją wyprzedzić i wrzucić coś lekkiego na kolację. Mój partner życiowy i ja jesteśmy sympatykami wszelkiego rodzaju zieleniny. Już od jakiegoś czasu na naszych stołach gości rucola coraz bardziej dostępne lekko gorzkawe liście będące świetną podstawą sałatek. Dziś postanowiłam podzielić się przepisem na prostą ale sycącą sałatkę z tego własnie warzywka.

Składniki:
Rucola to podstawa, ale spokojnie można ją zastąpić zwykłą sałatą czy też bardzo zdrowym młodym szpinakiem.
Filet z kurczaka
kilka pomidorków
trochę oliwek
cebulka - najlepiej czerwona
ser - mozzarella lub feta
kilka ogórków kiszonych

Wszystkie praktycznie składniki są opcjonalne i zależne od upodobań - to sałatka dla osób które lubia eksperymentować

Przyprawy:
oregano, bazylia,
ocet balsamiczny, oliwa z oliwek
prażony, solony słonecznik
curry, kurkuma
sól, pieprz

Filet z kurczaka kroimy w kosteczkę i podsmażamy w curry i kurkumie. Warzywka płuczemy pod bieżącą wodą i kroimy. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i przyprawiamy ziołami, solą, pieprzem, dodajemy słonecznik i wszystko polewamy oliwą oraz octem balsamicznym - nie trzeba go używać dużo jednak naprawdę nadaje charakter potrawie.

Nie podaję dokładnej ilości składników bo zawsze robimy to na tzw. oko. jest to bardziej pomysł na jedzonko niż dokładny przepis...


smacznego! :))


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz