środa, 3 lipca 2013

fasolka szparagowa z makaronem i pieczonym czosnkiem

Żółta fasolka szparagowa to jedno z moich ulubionych warzyw. Zwykle moje działania kończyły się na ugotowaniu i podaniu z bułką tartą, ale doszłam do wniosku, że czas poszukać inspiracji. Wykorzystałam i nieco zmodyfikowałam przepis z tej strony. Początkowo żeby było szybciej chciałam odpuścić pieczenie czosnku, jednak gdy wyciągnęłam go z piekarnika zrozumiałam co autorka miałam na myśli pisząc, że zanim wrzuci do potrawy, znika kilka ząbków :)


Składniki:

* garść makaronu pełnoziarnistego spaghetti
* kilka pieczarek
* 300 g fasolki szparagowej (u mnie żółta)
* jedna niewielka cebula
* kilka ząbków czosnku
* sól, pieprz, sos sojowy



Fasolkę umyć, pokroić na mniejsze części, ugotować w osolonej wodzie. Ząbki czosnku w łupinach, skropić oliwą z oliwek i wstawić do piekarnika na ok. 15 min w 200 stopniach - u mnie to chyba nawet trwało krócej, chodzi o to by czosnek był miękki - można sprawdzić w trakcie nożem. Pieczarki obrać i pokroić w grube plastry, cebulę w piórka - razem podsmażyć na maśle z oliwą, dodać trochę soli. W międzyczasie ugotować makaron al dente. Wszystkie składniki łączymy i doprawiamy pieprzem oraz sosem sojowym - chwilę podsmażamy. 

Smacznego!

A.







Przepis dodaje do akcji: 








(Warzywa strączkowe-edycja letnia 2013

2 komentarze:

  1. Ale to pięknie wygląda! :) Uwielbiam makaron, a z fasolką szparagową jest przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja Ci z chęcią zaserwuję taki kalafior w upał, a Ty mi makaron, niezależnie od pogody :D

      Usuń